THE PROBLEM HAS NO NAME
TRONDHEIM, NO
Teaterhuset Avant Garden ︎︎︎ 24. mars 2009
Teaterhuset Avant Garden ︎︎︎ 25. mars 2009
GØTEBORG, SE
Atalante ︎︎︎ 10. oktober 2008
Atalante ︎︎︎ 11. oktober 2008
STOCKHOLM, SE
Kulturhuset/Kilen ︎︎︎ 29. februar 2008
Kulturhuset/Kilen ︎︎︎ 01. mars 2008
Kulturhuset/Kilen ︎︎︎ 02. mars 2008
OSLO, NO
Teater Manu ︎︎︎ 14. november 2007
OSLO, NO
Black Box teater ︎︎︎ 22. november 2007
Black Box teater ︎︎︎ 23. november 2007
Black Box teater ︎︎︎ 24. november 2007
Black Box teater ︎︎︎ 25. november 2007
BERGEN, NO
Meteorfestivalen ︎︎︎ 17. oktober 2007
Meteorfestivalen ︎︎︎ 18. oktober 2007
For første gang har Henriette Pedersen laget en forestilling hvor hun har utarbeidet eget tekstmateriale. Forestillingen er inspirert av blant annet Harold Pinters Ashes to Ashes, Joy Division’s She’s Lost Control og filmene til David Lynch. Koreograf Henriette Pedersens formspråk befinner seg et sted mellom dans og teater, og i The Problem Has No Name arbeider hun for første gang med tekst.
Forestillingens ytre ramme er det udefinarbare forholdet mellom et par som møtes i et hotellrom på ukjent sted. Interiøret og parets oppførsel tilsier at det har skjedd noe dramatisk i rommet, men det er opp til publikum å sette sammen fragmentene av en historie som spilles ut av danser Siri Jøntvedt og skuespiller Gisle Hass. Med sin helhetlige estetikk og burleske humor skildrer Henriette Pedersen i denne forestillingen mer eksplisitt de menneskelige relasjonene. Våre sære vaner og uvaner, og våre hemmelige lyster, er igjen et tema.
Teaterhuset Avant Garden ︎︎︎ 24. mars 2009
Teaterhuset Avant Garden ︎︎︎ 25. mars 2009
GØTEBORG, SE
Atalante ︎︎︎ 10. oktober 2008
Atalante ︎︎︎ 11. oktober 2008
STOCKHOLM, SE
Kulturhuset/Kilen ︎︎︎ 29. februar 2008
Kulturhuset/Kilen ︎︎︎ 01. mars 2008
Kulturhuset/Kilen ︎︎︎ 02. mars 2008
OSLO, NO
Teater Manu ︎︎︎ 14. november 2007
OSLO, NO
Black Box teater ︎︎︎ 22. november 2007
Black Box teater ︎︎︎ 23. november 2007
Black Box teater ︎︎︎ 24. november 2007
Black Box teater ︎︎︎ 25. november 2007
BERGEN, NO
Meteorfestivalen ︎︎︎ 17. oktober 2007
Meteorfestivalen ︎︎︎ 18. oktober 2007
For første gang har Henriette Pedersen laget en forestilling hvor hun har utarbeidet eget tekstmateriale. Forestillingen er inspirert av blant annet Harold Pinters Ashes to Ashes, Joy Division’s She’s Lost Control og filmene til David Lynch. Koreograf Henriette Pedersens formspråk befinner seg et sted mellom dans og teater, og i The Problem Has No Name arbeider hun for første gang med tekst.
Forestillingens ytre ramme er det udefinarbare forholdet mellom et par som møtes i et hotellrom på ukjent sted. Interiøret og parets oppførsel tilsier at det har skjedd noe dramatisk i rommet, men det er opp til publikum å sette sammen fragmentene av en historie som spilles ut av danser Siri Jøntvedt og skuespiller Gisle Hass. Med sin helhetlige estetikk og burleske humor skildrer Henriette Pedersen i denne forestillingen mer eksplisitt de menneskelige relasjonene. Våre sære vaner og uvaner, og våre hemmelige lyster, er igjen et tema.
Regi/Koreografi: Henriette Pedersen
Scenograf: Henriette Pedersen
Dramatiker: Henriette Pedersen
Utøvere: Gisle Hass, Siri Jøntvedt
Lys: Inger Johanne Byhring
Komponist: Lars Petter Hagen
Fotograf: Sveinn Fannar Jóhannsson
Produsent: Nartmanstiftelsen, Living Arts
Scenograf: Henriette Pedersen
Dramatiker: Henriette Pedersen
Utøvere: Gisle Hass, Siri Jøntvedt
Lys: Inger Johanne Byhring
Komponist: Lars Petter Hagen
Fotograf: Sveinn Fannar Jóhannsson
Produsent: Nartmanstiftelsen, Living Arts
The Problem Has No Name bæres av utøvernes tragikomiske talent. Deres opptreden er like svartmusket og hårete som parykkene de har på.(...)
Pedersen mestrer å skape et stillestående univers der et gjensidig avhengig par lever sitt foruroligende liv. The Problem Has No Name er bygget opp av relasjonelle episoder av tekst og bevegelse.
– Sidsel Pape, Scenekunst.no
The Problem Has No Name er noe av det beste Pedersen har levert på en stund. Hun har laget en verden som er gjenkjennelig men like fullt snudd på hodet. (...)
Pedersen er i ferd med å få et godt grep på sitt kunstneriske univers.
– Melanie Fieldseth, Bergens Tidende